2,5 ΧΡΟΝΩΝ… ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ… ΠΟΤΕ ΑΝΗΣΥΧΩ ;

ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΒΟΗΘΗΣΩ… ΤΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΝΑ ΤΟΥ ΠΑΡΩ…

Είμαστε πλέον 2,5 χρονών, ανησυχώ όταν…
  • κάνει συχνές πτώσεις, έχει δυσκολία στο τρέξιμο ή στο ανεβοκατέβασμα της σκάλας
  • δεν μπορεί να φτιάξει πύργο από 4 κύβους
  • δεν μπορεί να αντιγράψει μία κάθετη και μία οριζόντια γραμμή
  • δεν μπορεί να εκτελέσει μία διπλή εντολή ΄΄πήγαινε στο δωμάτιο σου και φέρε μου τα παπούτσια σου για να πάμε βόλτα΄΄
  • δεν κάνει πρόταση με 2-3 λέξεις ΄΄μαμά μαμ, μαμά κακά΄΄

    Προσοχή μας ενδιαφέρει η λειτουργική χρήση του λόγου,
    όχι
    η επανάληψη λέξεων, ερωτήσεων, φράσεων από κόμικς, η επιμονή να αριθμεί, να λέει άλφα-βήτα ή μάρκες αυτοκινήτων
    Όλα αυτά είναι μη επικοινωνιακός λόγος

  • έχει χαμηλή βλεμματική επαφή
  • δεν συμμετέχει σε παιχνίδι
    • υμβολικό ΄΄το σπιρτόκουτο, το κάνω αυτοκινητάκι΄΄
    • ίμησης ρόλων ΄΄εξετάζω το μωρό μου όπως η παιδίατρος΄΄
    • ροσποίησης ΄΄κάνω ψέματα ότι κλαίω, βήχω΄΄ ΄΄παίρνω το σκουπόξυλο και το κάνω άλογο΄΄
  • απώλεια δεξιοτήτων που είχαν κατακτηθεί
,, Σημαντικό εδώ είναι, ο παιδίατρος να επανεκτιμήσει για τυχών αναπτυξιακές διαταραχές ,,

 

Πώς μπορώ να βοηθήσω…

Τι πρέπει να προσέξω στον τρίτο χρόνο ζωής του παιδιού μου … (δηλαδή από 2-3 χρόνων)

Κατά την διάρκεια του τρίτου χρόνου ζωής τα νήπια έχουν μεγαλύτερη αυτονομία, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και λιγότερο εξαρτώνται από τους γονείς.

Η ταυτόχρονη εξέλιξη του λόγου βοηθάει τα παιδιά να εκφράσουν την επιθυμία τους και με τον τρόπο αυτό να μειώσουν ή να αποφύγουν τις συγκρούσεις που δημιουργούνται από την ανάγκη τους για αυτονομία.

Επίσης μπορούν να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν διαπροσωπικές σχέσεις με άλλα συνομήλικα τους.

Άρα προσπαθώ …

  • να δημιουργήσω ένα ασφαλές περιβάλλον γύρω του
    • - να είμαι συνεχώς δίπλα μου
    • - να προβλέπω πιθανούς κινδύνους και να οργανώνω τον χώρο του
    • - να θέτω κανόνες και να τους τηρώ με σταθερότητα
    • - να εξηγώ τον λόγο που πρότεινα τον κανόνα
    • - να αποτελώ πρότυπο συμπεριφοράς για μίμηση

      ΄΄αυτό είναι πιο διδακτικό από χίλιες λέξεις΄΄

  • να ενθαρρύνω τις πρωτοβουλίες του για αυτονομία, αλλά και να του δίνω ευκαιρίες να παίρνει αποφάσεις για πράγματα που τον αφορούν
    ΄΄τι ρούχα θέλεις να φορέσεις ΄΄, ΄΄τι παιχνίδια θέλεις να παίξουμε΄΄, ΄΄τι να φάμε για απογευματινό΄΄
  • επαινώ κάθε τι που καταφέρνει μόνος του. Πρέπει να νιώσει ότι πιστεύουμε στις δυνάμεις του και ότι με λίγη προσπάθεια μπορεί να αγγίξει τους στόχους του
  • του μιλάω συνεχώς

    ΄΄ περιγράφω την μέρα μου στην δουλειά μουτι έκανα αν συνάντησα κάποιον φίλο μου αν χάρηκα που τον είδααν είμαι κουρασμένη …΄΄

    ~~~~

    για να εκφράσει ένα παιδί τα συναισθήματα του πρέπει πρώτα να τα γνωρίσει

    ~~~~

    πόσο σημαντική είναι η ώρα γύρω από το τραπέζι πόσα πράγματα μπορώ να του πω για μένα

  • το ενθαρρύνω να παίξει με άλλα παιδιά παρόλο που ακόμα αρνείται να μοιραστεί τα παιχνίδια του. Όμως παίζει δίπλα τους, τα παρακολουθεί με ενδιαφέρον.

    ~~~~

    Το παιδί είναι αρκετά εγωκεντρικό. Θεωρεί ότι είναι το κέντρο του κόσμου Νομίζει ότι όλοι γύρω του σκέφτονται σαν αυτό.
    Αδυνατεί να μοιραστεί αντικείμενα, να περιμένει την σειρά του στο παιχνίδι

  • ενθαρρύνω
    • το συμβολικό παιχνίδι ΄΄το κουτάκι που μεταμορφώνεται σε αυτοκίνητο΄΄
    • το παιχνίδι προσποίησης ΄΄κάνω ψέματα πως κλαίω΄΄
    • το παιχνίδι μίμησης ρόλων ΄΄την δασκάλα που κάνει μάθημα στη τάξη΄΄

    ~~~~

    Πολλές φορές βέβαια δυσκολεύονται να βγουν ολοκληρωτικά από τον κόσμο της φαντασίας και αυτό τους δημιουργεί άγχος και φόβο.

    ΄΄ένα παραμύθι με δράκους και πριγκίπισσες μπορεί να το κάνει να βλέπει δράκους μέσα στο δωμάτιο και να φοβάται να μείνει μόνο του΄΄

  • να διαχειρίζομαι τις εκρήξεις θυμού του, που είναι πολύ λιγότερες με την εξέλιξη του λόγου
  • το εκπαιδεύω στην αγωγή τουαλέτας

 

Παιχνίδια για παιδιά από 2-3 χρόνων
  • κύβοι, ενσφηνώσεις, παζλ, σχήματα
    αναπτύσσουν δεξιότητες: οπτικοακουστική αντίληψη, οπτικοκινητικό συντονισμό

    ΄΄βιδώνει, ξεβιδώνει΄΄

  • χειροτεχνίες με πυλό, ζωγραφική σε πλαίσιο
    αναπτύσσει φαντασία, λεπτή κινητικότητα
  • παιχνίδια μίμησης ρόλων ΄΄κουζινικά, κούκλες αυτοκινητάκια, μεταμφιέσεις΄΄
    το βοηθάει να μπει στην θέση του άλλου να κατανοήσει ακολουθίες γεγονότων
  • βιβλία, παραμύθια, τραγουδάκια
    προάγουν την γλωσσική και γνωστική ανάπτυξη
  • ποδήλατο με 3 ρόδες, πατίνι, κούνιες, τσουλήθρες, μπάλα
    προάγουν την κινητική δεξιότητα
  • δραστηριότητες εκτός σπιτιού με την οικογένεια
    προάγουν κτίσιμο οικογενειακών δεσμών και διαμόρφωση αναμνήσεων

Σε αυτή την ηλικιακή ομάδα έχουμε τα εξής παιχνίδια

  • το συμβολικό ΄΄κάνω την χτένα τηλέφωνο΄΄
  • το μιμητικό΄΄εξετάζω το μωρό μου σαν τη παιδίατρο΄΄
  • της προσποίησης ΄΄κάνω κλαίω όταν δεν μου δίνεις σημασία΄΄
  • το σύνθετο παιχνίδι
    • αποδίδω σε αντικείμενα άλλες ιδιότητες διαφορετικές από τις πραγματικές ΄΄παριστάνω το αεροπλανάκι κάνοντας τα χέρια μου φτερά΄΄
    • το παιχνίδι τώρα έχει μία υπόθεση που εξελίσσεται σε2-3πράξεις ΄΄πρώτα ταΐζω το μωρό μου, μετά του αλλάζω πάνα και τέλος το βάζω σε ύπνο΄΄

 

θυμηθείτε …

ενθαρρύνουμε κάθε πρωτοβουλία του παιδιού μας στο παιχνίδι όσο και αν μας φαίνεται ότι δεν έχει εμφανή τελικό σκοπό ή συγκεκριμένο για μας νόημα.

~~~~

Το αφήνουμε να περιπλανηθεί, να πειραματιστεί, να ορίσει το δικό του δρόμο και όχι να περιοριστεί από νωρίς στις επιταγές των μεγάλων.

~~~~

,, μα γιατί δεν παίζει με τα παιχνίδια του τόσα έχει και βγάζει τα τάπερ και τις κουτάλες από το ντουλάπι ή τα παπούτσια από την παπουτσοθήκη ,,

~~~~

<<<< Το οξυγόνο του παιδιού είναι να δρα έξω από πλαίσια, να σκεφτεί έξω από κουτιά >>>>

Αργυρώ Χαιρέτη

arg-chaireti-logo-white

Λεπτομέρειες επικοινωνίας

Ιατρείο

Πιτσουλάκη 21, 71307, Ηράκλειο

Καλέστε μας

Ιατρείο: 2810 211283
Κινητό: 694 743 6477

Email: arg.hereti@yahoo.gr