ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ … ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ;

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ … ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Είμαστε πια 4 χρόνων, ανησυχώ όταν…
  • η ομιλία του παιδιού δεν είναι κατανοητή από ξένους …όχι από την μαμά και τον μπαμπά
  • δεν εκτελεί σύνθετες εντολές
    ΄΄πήγαινε στο δωμάτιο σου, άνοιξε το συρτάρι σου και φέρε μου τον κόκκινο στυλό΄΄
  • δεν κατανοεί τις έννοιες του χρόνου, του τόπου και δεν χρησιμοποιεί πληθυντικό
    ΄΄αύριο θα πάμε στο πάρκο ΄΄
    ΄΄σε μισή ώρα φεύγουμε΄΄
    ΄΄στον πάνω όροφο είναι τα παπούτσια μου΄΄
  • δεν μπορεί να περιγράψει μία εικόνα, να διηγηθεί μία ιστορία που άκουσε
  • δεν μπορεί να κάνει παιχνίδι μίμησης, προσποίησης
    ΄΄ το αεροπλανάκι με τεντωμένα χέρια΄΄
    ΄΄ να πιάσει το πανάκι και να ξεσκονίσει το έπιπλο΄΄

 

Τι πρέπει να κάνω για να βοηθήσω το 4χρονο παιδάκι μου…………

λίγο πριν το νηπιαγωγείο

Το παιδάκι που έχει κλείσει τα 4 χρόνια ξεχειλίζει από ζωντάνια, έχει τρομερή ενεργητικότητα, τρέχει, πηδά, σκαρφαλώνει κυλιέται.
Χαίρεται την ζωή, λατρεύει με πάθος το παιχνίδι.
Μιλάει συνεχώς, ρωτάει ΄΄γιατί΄΄ ΄΄θυμάσαι τότε που …΄΄
Εκφράζει τις επιθυμίες του, πολλές φορές με πείσμα, νεύρα, θυμό .
Δείχνει τα συναισθήματα του , χαρά, λύπη.
Κάνει φίλους, λατρεύει φίλους, θέλει βόλτες.

,, άρα εγώ πρέπει να είμαι εκεί, ακούραστος θεατής του ,,
  • του μιλάω συνεχώς περιγράφω την ημέρα μου στην δουλεία, αν συνάντησα κάποια φίλη μου αν χάρηκα που την είδα ...αν είμαι κουρασμένη αν νευρίασα με το αφεντικό μου

    ~~~~

    για να εκφράσει ένα παιδί τα συναισθήματα του πρέπει πρώτα να τα γνωρίσει ...

    ~~~~

    πόσο σημαντική είναι η ώρα του φαγητού γύρω από ένα τραπέζι πόσα πράγματα μπορώ να του πω για μένακαι μετά
    θα μου μιλήσει και αυτό

  • ακούω προσεκτικά την ιστορία που βγάζει από το μυαλό του, δεν το διακόπτω, το αφήνω να ολοκλήρωση την σκέψη του, δεν του προκαλώ βιασύνη
    ΄΄έλα πες μου γρήγορα γιατί θέλω να μαγειρέψω΄΄
  • απαντάω σε όλες του τις ερωτήσεις ακόμα και αν είναι χιλιοειπωμένες
    ΄΄θυμάσαι τότε που έπεσα από την σκάλα΄΄
    ΄΄πες μου πως κλειδώθηκες στο μπάνιο΄΄

    ~~~~

    αν το αγνοήσω εγώ, τότε μετά από μήνες, χρόνια θα με αγνοήσει και αυτό

  • του κάνω ανοικτές και όχι κλειστές ερωτήσεις που θέλουν απλά ένα ναι ή ένα όχι για απάντηση
    ΄΄θα φας κάτι;΄΄ λάθος ΄΄θα φας ένα αχλάδι ή ένα μήλο;΄΄ το σωστό
    ΄΄πως πέρασες σήμερα στο σχολείο;΄΄ λάθος ΄΄τι ζωγραφίσατε σήμερα;΄΄ τα σωστά
    ΄΄πιο τραγουδάκι σας είπε η δασκάλα;΄΄
    ΄΄με ποιόν κάθισες δίπλα, δίπλα στο θρανίο;΄΄
    ΄΄είπατε κάποιο αστείο στη τάξη;΄΄
    ΄΄μάλωσε η δασκάλα κάποιο παιδάκι;΄΄
    ΄΄ σε στενοχώρησε κάποιο παιδάκι;΄΄
  • θέτω σαφή όρια-κανόνες πάντα εξηγώ τους λόγους που τους έθεσα
    τους τηρώ αυστηρά τους επαναλαμβάνω συχνά μέχρι να τους μάθει και να γίνουν αυτοματισμοί δίνω το καλό μου παράδειγμα
    γίνομαι ακριβοδίκαιος πρότυπο ψυχραιμίας

    ~~~~

    γιατί πειθαρχεία σημαίνει διδασκαλία όχι τιμωρία

  • επιβραβεύω τις πρωτοβουλίες τουενθαρρύνω τις αυτενέργειες του,
    ΄΄ να μαζέψει τα παιχνίδια του΄΄ ,
    ΄΄ να βάλει γάλα στο ποτήρι, χαρτοπετσέτες στο τραπέζι ΄΄
    ΄΄συγχαρητήρια τα κατάφερες…΄΄,΄΄ μπράβο είμαι περήφανη για σένα…΄΄
    ΄΄ευχαριστώ που έκανες αυτό που σου ζήτησα με την πρώτη …΄΄

    ~~~~

    δεν τσιγκουνεύομαι τα μπράβο και τις φιλοφρονήσεις μουενώ παράλληλα προσπαθώ να μην το επιβραβεύω για τα αυτονόητα

    αν επισημαίνουμε μόνο τα ελαττώματα του δημιουργούμε ένα άτομο με χαμηλή αυτοεκτίμηση και μεγάλη αυτολύπηση

  • παίζω μαζί του αλλά το αφήνω και μόνο του να κάνει φανταστικό παιχνίδι, μεταμφιέσεις, να παίξει άσκοπα χωρίς εμφανή τελικό σκοπό για μένα
    ΄΄να βάλει και να βγάλει τα φορέματα από τις κούκλες΄΄

    ~~~~

    το οξυγόνο του παιδιού είναι να δρα έξω από πλαίσια να σκέφτεται έξω από κουτιά

  • του μαθαίνω την αίσθηση του χρόνου ΄΄σε μισή ώρα φεύγουμε΄΄
  • το προετοιμάζω για το σχολείο, του παίρνω το δικό του τραπεζάκι και την καρεκλίτσα, χρωματιστά μολύβια, πλαστελίνες, ψαλίδι, χάντρες να περάσει από κλωστή

    ~~~~

    πρέπει να κάθεται τουλάχιστον 5' σε μία καρέκλα να ασχολείται με κάτι

  • τροφοδοτώ την δημιουργικότητα του και την φαντασία τουμε το να του διαβάζω παραμύθια, να χορεύωνα τραγουδώ μαζί τουνα το πηγαίνω εκπαιδευτικές βόλτες σε ζωολογικούς κήπους, σε πάρκα, σε παιδικές χαρές
  • επιδιώκω και δημιουργώ ευκαιρίες για επαφές με άλλα παιδιά του διδάσκω ευγένειανα μοιράζεται τα παιχνίδια τουνα περιμένει την σειρά του να τηρεί τους κανόνες
  • του διδάσκω την ατομική καθαριότητα πλύσιμο δοντιών πλύσιμο χεριών μετά την τουαλέτα
  • ενθαρρύνω την σωματική του άσκηση, βόλτες στο πάρκο, παιδική χαρά για τρέξιμο, ποδήλατο
Θυμηθείτε

,, τα 4χρονα είναι μικροί επαναστάτες

αλλά έχουν φιλότιμο

και θα ανταποκριθούν θετικά στον γλυκό μας λόγο ,,

 

Παιχνίδια για παιδιά 4 χρόνων …
  • κούκλες, κουζινικά, αυτοκινητάκια, κουκλόσπιτα, κάστρα, κουκλοθέατρο, μεταμφιέσεις, αυτοσχέδιες σκηνές, play Mobil
  • μολύβια, πλαστελίνες, ψαλίδια, χάντρες με κορδόνι, πάζλ, μουσικά όργανα, κατασκευές
  • επιτραπέζια παιχνίδια, ταίριασμα καρτών ανάλογα με μέγεθος ή κάποιο θέμα
  • παιχνίδια σε εξωτερικούς χώρους

Αργυρώ Χαιρέτη

arg-chaireti-logo-white

Λεπτομέρειες επικοινωνίας

Ιατρείο

Πιτσουλάκη 21, 71307, Ηράκλειο

Καλέστε μας

Ιατρείο: 2810 211283
Κινητό: 694 743 6477

Email: arg.hereti@yahoo.gr